Post by olleke » Fri Jun 09, 2017 9:13 pm

Ik ben samen met iemand mijn opencart aan het updaten, maar omdat we erg veel categoriën/merken/artikelen hebben, krijg ik telkens foutmeldingen van de database. Nu valt de website elke dag weg, bij herladen kom je soms terecht op een lege opencart met alleen het logo en de hoofdrubrieken, maar zonder artikelen. Als we in myphp de query handmatig stoppen, verschijnt de site terug.

Dit is wat de hosting aangeeft als de oorzaak:
Standaard is de time out ingesteld op 100 seconde. Als een query langer dan 100 seconde blijft draaien dan krijg ik een error dat de SQL server gone is omdat je tegen de timeout limiet aan bent gelopen.

De vraag is: is er een manier om het aantal seconden ruimer in te stellen? Ik kan namelijk sommige modules niet aanpassen in de nieuwe installatie omdat de pagina niet volledig wil laden en uiteindelijk een database error geeft, waardoor er niets bewaard blijft als je iets hebt aangepast.

Newbie

Posts

Joined
Wed May 13, 2015 8:27 pm

Post by victorj » Sat Jun 10, 2017 5:10 am

Gezien het antwoord van je hoster, zit je op shared hosting en dan kun je dat niet aanpassen, en betwijfel of de hoster dat doet, aangezien je dan de hele sql server te zwaar belast.
Ik zou eerst even uitzoeken waarom een sql querie zo lang duurt, of de server is al zwaar belast, of je database is niet geoptimaliseerd.
Als je een goed lopende winkel hebt, met veel bezoek en orders, dan kan het een optie zijn om naar een vps of cloudhosting te gaan, je kunt dan zelf je server managen en zelf je benodigde resources bepalen, zodat je winkel front en backend soepel draait.

Maar ik zou eerst even uitzoeken waarom je de timeouts krijgt, 100 seconden is al rijkelijk lanf voor een database aktie, denk dat met een goede database optimalisatie je al heel veel problemen oplost.

Kom je er niet uit drop dan maar eens een mail, ben te bereiken via mn sites.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by olleke » Sun Jun 25, 2017 3:05 pm

Ik sprak mijn hosting aan en zij stelden een veel duurdere cloudhosting voor omdat je dan het verbruik/limieten niet hoeft te delen met anderen. Een database optimalisatie was echter de oorzaak.
Via extensie installer heb ik plugin geïnstalleerd en na vijf minuten werd het verbruik gehalveerd. Gewoon uploaden en op de knop installeren drukken, dat was het. Bedankt voor de tip!
Dit was de plugin:
https://www.opencart.com/index.php?rout ... %20Indexes

Newbie

Posts

Joined
Wed May 13, 2015 8:27 pm
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 41 guests