Post by MabadosS » Tue Mar 14, 2017 4:28 pm

Beste,

Via http://forum.opencart.com/viewtopic.php ... 4733413a62 kwam ik tot de conclusie dat Multi Shop van OpenCart onmogelijk is op een DirectAdmin webhost.

Ik moet dus verhuizen naar een CPanel host.

Pakket intussen aangekocht, maar nu....

Wie kan mij stap voor stap helpen om probleemloos een draaiende webshop te verhuizen. Domein blijft hetzelfde.
Extra info voor wie het andere topic niet volgde, het gaat om https://www.javeweb.com (domein op dit moment nog gekoppeld aan de oude host, om de continuïteit te waarborgen)

Alvast bedankt voor de hulp!

MabadosS

Verhuur van beamers, laptops en audio-visuele apparaten ...

Newbie

Post by victorj » Wed Mar 15, 2017 6:21 am

PM is naar je toegestuurd

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com

Expert Member

Location - Alkmaar Holland

Post by MabadosS » Wed Mar 15, 2017 3:35 pm

Ok, verhuizen bleek simpeler dan gedacht, ook dankzij de nuttige tips van victorj, waarvoor dank.

Webshop intussen weer up-and-running op CPanel server.

Wel een probleempje met het add-on domain jave-verhuur.be.
Ik wou een SSL cert. toevoegen met behulp van let's encrypt, maar krijg volgende foutmelding.
There was a problem processing your request

Error issuing certificate
Failed to issue certificate
The Let's Encrypt HTTP challenge failed: acme error 'urn:acme:error:connection': DNS problem: SERVFAIL looking up A for jave-verhuur.be
Als ik het bekijk via http://dnsviz.net/d/jave-verhuur.be/dnssec/ , dan krijg ik ook een reeks foutmelingen, maar ben niet echt thuis in die materie.

Mis ik iets? Of moet ik het domein naast add-on domain ook nog eens toevoegen als alias?
Nameservers staan gelijk met het hoofddomein.

Op het hoofddomein ging het trouwens probleemloos.
Last edited by MabadosS on Wed Mar 15, 2017 4:12 pm, edited 1 time in total.

MabadosS

Newbie

Post by k2tec » Wed Mar 15, 2017 3:50 pm

Je dns settings moeten hetzelfde zijn als van je hoofddomein. Er zijn namelijk geen records bekend voor je jave-verhuur.be.
https://intodns.com/jave-verhuur.be

Active Member

Post by MabadosS » Wed Mar 15, 2017 4:07 pm

k2tec wrote:
Wed Mar 15, 2017 3:50 pm
Je dns settings moeten hetzelfde zijn als van je hoofddomein. Er zijn namelijk geen records bekend voor je jave-verhuur.be.
https://intodns.com/jave-verhuur.be
Zover was ik...
De vraag is, wat/waar ik dat moet instellen.
Bij DirectAdmin gaat dat vanzelf als je een pointer toevoegt, maar misschien moet ik via CPanel meer doen dan enkel add-on domain?

MabadosS

Newbie

Post by k2tec » Wed Mar 15, 2017 4:22 pm

Je moet bij je hoster of domeinnaam register je DNS setting goed zetten dit heeft normaal niets met cPanel te maken.
Kijk hoe die van je hoofddomein staan zo moet die ook van je andere domeinnaam staan.

Active Member

Post by MabadosS » Wed Mar 15, 2017 4:38 pm

k2tec wrote:
Wed Mar 15, 2017 4:22 pm
Je moet bij je hoster of domeinnaam register je DNS setting goed zetten dit heeft normaal niets met cPanel te maken.
Kijk hoe die van je hoofddomein staan zo moet die ook van je andere domeinnaam staan.
Dat zou ik toch vreemd vinden. Als ik via DirectAdmin een domein als pointer/alias toevoegde, dan werden deze instellingen automatisch gedaan.
Ik kan me toch niet voorstellen dat CPanel dat niet doet.

En voor mijn hoofddomein heb ik ook enkel de nameservers ingevoegd via mijn domeinprovider en die werkt perfect ( http://dnsviz.net/d/javeweb.com/dnssec/ ).
Waarom gaat dit voor het hoofddomein en niet voor het secundaire domein?
De logica lijkt mij toch dat ik via de nameservers aangeef dat een domein zich op een bepaalde server bevindt en dat de instelling daar moeten gebeuren?

MabadosS

Newbie

Post by k2tec » Wed Mar 15, 2017 4:56 pm

Er kan gewoon geen A record gevonden worden. Ik zie dat je hem bij neostrada hebt staan dus dan moet je bij neostrada je dns setting goed zetten.

Active Member

Post by MabadosS » Wed Mar 15, 2017 5:05 pm

k2tec wrote:
Wed Mar 15, 2017 4:56 pm
Er kan gewoon geen A record gevonden worden. Ik zie dat je hem bij neostrada hebt staan dus dan moet je bij neostrada je dns setting goed zetten.
Klopt niet, domein staat bij versio.
nameservers wel aangepast naar die van neostrada. Dus moet ik toch op CPanel bij neostrade de dns settings doen of laten doen?

MabadosS

Newbie

Post by k2tec » Wed Mar 15, 2017 6:25 pm

Ok dan moet je de a record bij versio goed zetten.

Active Member

Post by MabadosS » Wed Mar 15, 2017 8:08 pm

k2tec wrote:
Wed Mar 15, 2017 6:25 pm
Ok dan moet je de a record bij versio goed zetten.
Net even de praktijktest gedaan.

Ik heb op www.javeverhuur.be alle records van javeweb.com overgenomen.

Het resultaat:
Uw domeinnaam is geparkeerd.

Notitie voor de eigenaar van dit domein::
Dit domein is niet gekoppeld aan uw webhosting pakket, reseller hosting pakket of virtuele/dedicated server. U heeft in uw klantenpaneel DNS beheer voor dit domein aangezet. Wijzig de DNS records naar de IP adressen van uw server of zet DNS beheer uit en wijzig de nameservers van de domeinnaam naar de nameservers van uw webhosting pakket, reseller hosting pakket of virtuele/dedicated server.
Ik denk dat ik dus toch gelijk heb dat ik dit in CPanel moet kunnen aanpassen.
Last edited by MabadosS on Sat Mar 25, 2017 10:44 pm, edited 1 time in total.

MabadosS

Newbie

Post by k2tec » Wed Mar 15, 2017 11:51 pm

Je mag van mij gelijk hebben.
Maar hou er rekening mee dat wijzigingen in je DNS 2 tot 24 uur kunnen duren voordat het zichtbaar is.
Succes

Active Member

Post by MabadosS » Thu Mar 16, 2017 5:49 am

k2tec wrote:
Wed Mar 15, 2017 11:51 pm
Je mag van mij gelijk hebben.
Maar hou er rekening mee dat wijzigingen in je DNS 2 tot 24 uur kunnen duren voordat het zichtbaar is.
Succes
Het gaat niet om gelijk krijgen, ik wil het gewoon werkende krijgen.

Maar het is dus intussen gelukt dankzij een contact met de webhost. Voor wie in de toekomst dezelde vragen heeft:
Het is zo dat je deze instellingen normaal via het control panel (CPanel) kan doen, echter de host die ik gebruik heeft dit uitgeschakeld omdat ze hun eigen dns management systeem hebben.
Na daar in te loggen en de domeinnaam te koppelen ging het dus. Op de externe domeinhost dus enkel de nameservers instellen naar die van de webhost.

Dit probleem al opgelost.

Conclusie, verhuizen van server is niet zo'n grote opgave als je de juiste info hebt.
Dank aan iedereen die één of andere bijdrage leverde, zowel via dit forum als via mail!

Ik zal in het andere topic verder gaan voor de problemen die ik tegen kom rond het opzetten van de Multi shop.

MabadosS

Newbie