Post by MabadosS » Sat Mar 11, 2017 6:40 am

Beste,

Ik heb een shop met OpenCart 2.3.
Ik wil het volgende proberen te verkrijgen.

Ik heb de hoofdshop die alle producten bevat in uiteenlopende productcategorieën.
Daarnaast wil ik op dezelfde installatie bijkomende shops maken die 1 productcategorie bevatten, maar ook een eigen domeinnaam hebben.
De multi shop functie van OpenCart leek me dan ook ideaal.

Helaas lijkt het me niet te lukken en hoop ik dat iemand hier even mee kan helpen.

De hoofdshop en OpenCart installatie staan op https://www.javeweb.com en dat werkt prima.

Daarnaast heb ik nu www.javeverhuur.be geregistreerd en via DirectAdmin als domain pointer (alias) toegevoegd aan javeweb.com.

In het OpenCart admin panel heb ik een nieuwe shop aangemaakt met deze nieuwe domeinnaam.
Helaas krijg ik geen aparte shop te zien, maar exact dezelfde als op het hoofddomein.

Iemand enig idee welke stap ik vergeten ben of waar het probleem zit? Ik heb al heel wat topics doorlopen op dit forum, maar geen bood een oplossing.

Met dank.
Last edited by MabadosS on Sat Mar 25, 2017 10:48 pm, edited 1 time in total.

MabadosS

Verhuur van beamers, laptops en audio-visuele apparaten ...


Newbie

Posts

Joined
Fri Mar 10, 2017 7:41 pm

Post by k2tec » Sun Mar 12, 2017 4:53 pm

Vaak is het wat spelen met design. Maar dat is moeilijk bekijken vanaf hier.
Ik maak meestal een copy van de default template en geef deze voor de duidelijkheid een andere achtegrond kleur.Zo kan ik ze herkennen en weet ik wat ik heb toegewezen aan die winkel.

User avatar
Active Member
Online

Posts

Joined
Mon Apr 12, 2010 8:06 pm

Post by MabadosS » Sun Mar 12, 2017 8:23 pm

k2tec wrote:
Sun Mar 12, 2017 4:53 pm
Vaak is het wat spelen met design. Maar dat is moeilijk bekijken vanaf hier.
Ik maak meestal een copy van de default template en geef deze voor de duidelijkheid een andere achtegrond kleur.Zo kan ik ze herkennen en weet ik wat ik heb toegewezen aan die winkel.
Beste, dank voor uw reactie, maar ik denk dat u het niet begrijpt.

Ik krijg momenteel exact dezelfde shop te zien. Ik heb bij wijze van test slechts 1 product toegewezen aan de secundaire shop. Toch zie ik alle producten en productcategorieën.

Ik vermoed dus dat er ergens systematisch iets niet correct is.

MabadosS

Verhuur van beamers, laptops en audio-visuele apparaten ...


Newbie

Posts

Joined
Fri Mar 10, 2017 7:41 pm

Post by k2tec » Sun Mar 12, 2017 10:27 pm

Ik heb net naar je url gekeken, maar je https klopt ook niet voor www.jave-verhuur.be
en er kunnen zoals ik al zei 100 dingen verkeerd staan dus moet je iets gaan uitsluiten.
Ik kan niet op je server kijken of dit goed staat.

User avatar
Active Member
Online

Posts

Joined
Mon Apr 12, 2010 8:06 pm

Post by victorj » Mon Mar 13, 2017 4:07 am

je hebt het 2e domein via een domain pointer naar je eerste website verwezen.
Hierdoor komje altijd uit op de originele website maar zie je de 2e domeinnaam in de url balk, klik je op een categorie, dan ga je weer naar de eerste website.

je moet het 2e domein via add on domein toevoegen aan je hosting.
Helaas kom ik dit bij de meeste direct admin hostings niet tegen.

Multishop werkt erg goed, maar heb het alleen werkend gekregen op hosting met cpanel, waar je de add on domeinen op de juiste manier kunt verwijzen naarde map van de hoofd site.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by MabadosS » Mon Mar 13, 2017 4:36 am

k2tec wrote:
Sun Mar 12, 2017 10:27 pm
Ik heb net naar je url gekeken, maar je https klopt ook niet voor www.jave-verhuur.be
Klopt dat ik nog geen ssl cert. heb voor dat domain. Eerst wil ik het werkende krijgen voor ik betaal voor SSL.
victorj wrote:
Mon Mar 13, 2017 4:07 am
je hebt het 2e domein via een domain pointer naar je eerste website verwezen.
Hierdoor komje altijd uit op de originele website maar zie je de 2e domeinnaam in de url balk, klik je op een categorie, dan ga je weer naar de eerste website.

je moet het 2e domein via add on domein toevoegen aan je hosting.
Helaas kom ik dit bij de meeste direct admin hostings niet tegen.

Multishop werkt erg goed, maar heb het alleen werkend gekregen op hosting met cpanel, waar je de add on domeinen op de juiste manier kunt verwijzen naarde map van de hoofd site.
Wel, elk topic dat ik hier lees betreft ook CPanel, maar ik heb jammer genoeg DirectAdmin. Er moet toch wel een workaround bestaan voor DirectAdmin?

Iemand?

MabadosS

Verhuur van beamers, laptops en audio-visuele apparaten ...


Newbie

Posts

Joined
Fri Mar 10, 2017 7:41 pm

Post by victorj » Mon Mar 13, 2017 4:43 am

Ik heb in geen enkele direct admin een work around kunnen vinden, zelfs niet met subdomeinen.
Op cpanel is het in een paar minuten opgezet.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by k2tec » Mon Mar 13, 2017 2:59 pm

cPanel is het gebruik vriendelijkst van alle controle panelen. En dan ook nog met een gratis SSL voor alle domeinen.

User avatar
Active Member
Online

Posts

Joined
Mon Apr 12, 2010 8:06 pm

Post by MabadosS » Mon Mar 13, 2017 4:03 pm

k2tec wrote:
Mon Mar 13, 2017 2:59 pm
cPanel is het gebruik vriendelijkst van alle controle panelen. En dan ook nog met een gratis SSL voor alle domeinen.
Geloof ik best, maar mijn host biedt enkel DirectAdmin, dus ik moet een oplossing met DirectAdmin hebben.

MabadosS

Verhuur van beamers, laptops en audio-visuele apparaten ...


Newbie

Posts

Joined
Fri Mar 10, 2017 7:41 pm

Post by victorj » Tue Mar 14, 2017 5:53 am

Het is niet dat we het niet willen vertellen, alleen ondaks ontelbare pogingen op direct admin hosting hebben OOK wij het niet voor elkaar gekregen.
Dat is de reden waarom ik jaren geleden ben overgestapt op hosting met cpanel, en nu mijn vps ondanks de hogere kosten ook met cpanel heb draaien.
Wat op hosting met direct admin maar met veel moeite voor elkaar te krijgen is werkt op cpanel hosting gewoon direct.

Vandaar ook het advies, als je perse met multishop wilt werken, en in veel gevallen kan dat een hele slimme stap zijn, zoek dan goede cpanel hosting en stap over.
Als je dat hebt gedaan, mag je mij persoonlijk benaderen en dan help ik je geheel kostenloos om een perfect werkende multishop op te zetten.

Ps op cpanel heb je gelijk gratis ssl certificaten, dus op het eind is cpanel voor multishop vele malen goedkoper als direct admin met per shop een ssl certificaat.

En als je wilt kijken, ik heb een test domein waar ik multishops ontwikkel, nu 2 domeinen en 1 subdomein.
als je me een pm stuurt, krijg je de inlog gegevens voor de admin, mag je zelf eens rondkijken hoe alles werkt.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by MabadosS » Tue Mar 14, 2017 4:09 pm

Ok, ik zal me er dan maar bij neerleggen dat het onmogelijk is om Multi Shop op DirectAdmin te verkrijgen.

Ik sta er niet echt voor de te springen, maar dan zal ik een CPanel host moeten zoeken.
Alle hosts die ik vertrouw, die mij voldoende vrijheid geven en het simpel houden, gebruiken DA.

Kunnen jullie mij een CPanel host aanraden (als het niet via dit forum mag, dan graag via PB).
Belangrijk: Mogelijkheid om mijn domein elders te beheren, snelheid (opencart moet vlot draaien) en liefst een host met staat van dienst, dus een redelijke garantie dat de host niet overkop gaat in de eerste tijd.

Met dank.

MabadosS

Verhuur van beamers, laptops en audio-visuele apparaten ...


Newbie

Posts

Joined
Fri Mar 10, 2017 7:41 pm

Post by MabadosS » Tue Mar 14, 2017 4:30 pm

Dank, zal het bij hen wagen, ze krijgen goede reviews.

Bij deze sluit ik hier af en ga verder in http://forum.opencart.com/viewtopic.php ... 4733413a62 .

MabadosS

Verhuur van beamers, laptops en audio-visuele apparaten ...


Newbie

Posts

Joined
Fri Mar 10, 2017 7:41 pm

Post by MabadosS » Thu Mar 16, 2017 6:12 am

MabadosS wrote:
Tue Mar 14, 2017 4:30 pm
Dank, zal het bij hen wagen, ze krijgen goede reviews.

Bij deze sluit ik hier af en ga verder in http://forum.opencart.com/viewtopic.php ... 4733413a62 .
Ok, de verhuis van server is rond. CPanel is wat complexer, maar inderdaad meer mogelijkheden.

Multishop is opgezet op de test url https://www.javeverhuur.be .
Werkt min of meer goed op het feit na dat ik de thema opties niet kan aanpassen voor de 2e shop.

Ik kan de shop selecteren bij de theme opties, maar daarna krijg ik toegang geweigerd. Any ideas?
Zie afbeeldingen in bijlage.

Attachments

ad.PNG

ad.PNG (16.34 KiB) Viewed 9653 times

ad01.PNG

ad01.PNG (45.27 KiB) Viewed 9653 times


MabadosS

Verhuur van beamers, laptops en audio-visuele apparaten ...


Newbie

Posts

Joined
Fri Mar 10, 2017 7:41 pm

Post by MabadosS » Sat Mar 25, 2017 10:51 pm

Intussen is ook het design probleempje aangepast. De maker van het theme heeft de nodige aanpassingen gedaan.

MabadosS

Verhuur van beamers, laptops en audio-visuele apparaten ...


Newbie

Posts

Joined
Fri Mar 10, 2017 7:41 pm
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 55 guests