Post by Creamamalejow » Sun May 29, 2016 7:03 pm

Hallo allemaal,
Ik heb me zojuist aangemeld op dit forum omdat ik steeds vastloop met mijn verzendkosten.

Ik heb het nu op 'gewicht' ingesteld, waarbij het vanaf 5 dan brievenbus post wordt. Dit gaat meestal goed, alleen soms rekent hij iets dat 3 keer besteld wordt vervolgens ineens als brievenbus post, terwijl dit natuurlijk niet zo is.

Graag zou ik het als volgt zien:
De klanten kunnen zelf kiezen of:
- ze het op gewicht willen verzenden
- ze het als brievenbus pakketje willen verzenden (is het geloof ik deels ook verzekerd)
- of als pakketpost

Nu kiest het programma de verzendkosten voor de klant.
Kan dit aangepast worden?
Ik hoop dat iemand het antwoord voor me heeft.

MVG Leonie

Newbie

Posts

Joined
Sun May 29, 2016 7:00 pm

Post by victorj » Mon May 30, 2016 3:08 am

Je zou daar 3 verschillende verzend modules voor moeten hebben.

1 brievenbus post, verzenden met brievenbus post of brievenbus pakje is niet verzekerd verzenden.
2 pakket post niet verzekerd verzenden
3 pakket post verzekerd verzenden.

Nu ga ik even vervelend doen.
in geval 1 en 2 het pakket raakt kwijt bij postnl of klant beweert dat het niet is aangekomen.
In dat geval is herverzending en het nieuwe product voor jouw rekening.
(wet verkoop op afstand, de ondernemer is tot het moment van levering verantwoordelijk voor het verzonden product)
in geval 3 pakket komt niet aan is beschadigd, of klant beweert dat het niet is aangekomen, op dat moment leg je de claim bij postnl neer, je hebt verzekerd verzonden en krijgt de inkoop waarde terug, wonderwel worden de portokosten niet vergoed.

Dus afhankelijk van je producten en vooral de waarde, ga je verzendkosten rekenen.

Verkoop je relatief goedkope producten, dan kun je de gok wagen en onverzekerd verzenden, verkoop je dure producten, dan zul je altijd verzekerd moeten verzenden.

Dan kom je op de verzendkosten, goedkope producten worden veelal met gratis verzending aangeboden bij de webwinkels, jij bepaald dan hoe je verzend en het risico dat je neemt.

Tot zover de valkuilen.

om het te doen op de manier die je voor ogen hebt, kun je de module vaste verzendkosten gebruiken, je zult alleen 2 extra modules erbij moeten maken op basis van de vaste verzendkosten en dan kun je de klant laten kiezen.

andere optie is om de module verzenden op gewicht goed in te stellen, als je dit goed hebt gedaan en alle producten het juiste gewicht heb gegeven, klopt dat ook altijd.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by Creamamalejow » Mon May 30, 2016 4:46 am

Bedankt! Ja alleen heb ik bijvoorbeeld bekers, die wegen niets, maar passen niet door de brievenbus.
Terwijl een hamer, weer een stuk zwaarder is maar wel door de bus past ;)

Newbie

Posts

Joined
Sun May 29, 2016 7:00 pm

Post by victorj » Mon May 30, 2016 4:52 am

Dat zijn altijd de problemen.

Ik zou in dat geval gewoon kiezen voor vaste verzendkosten en boven een bepaald bedrag gratis verzending.
je kiest dan zelf de verzendmethode die past bij de gekochte producten en waarde.

Geef toe, soms leg je toe op de verzendkosten, soms win je wat, en daar waar nodig, zul je net als andere shops de verzendkosten moeten verdisconteren in de product prijs.

en als je even goed zoekt, dan zijn er genoeg verzend aanbieders zoals myparcel en anderen waar je best goede prijzen kunt krijgen en op die manier je verzendkosten best omlaag kunt krijgen

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by i2Paq » Sat Jun 04, 2016 1:27 am

Misschien een Shipping-by-Product Extensie gebruiken?

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests